soliga lördag

idag är det verkligen super härligt väder ute, en solig höst dag.
känner mig pigg och vaken idag även fast jag jobbat natten. måste bero på solen :)

varit ute med santoz nu på morgonen/dagen och knäppt lite höst kort, men hittade inte det "perfekta" höst trädet att knäppa kort på han vid... kanske tar bilen ut med honom någon stans lite senare.
och så är jag sugen på att åka och plocka svamp, har aldrigi gjort det, eller jo när man var liten och följde med mamma och pappa ut i skogen, kantreller! berättade det för peter förut och till och med han tyckte det skulle kanske vara mysigt :) vet bara inte vart man ska åka och plocka, och vart dom finns... 
någon som har något tips på vart i sundsvalls områder man kan åka?!!

haha jag har verkligen blivit en natur människa! 
och jag älskar det!

nej nu ska jag ta och göra något vettigt denna underbara lördag!




Kommentarer
Postat av: Judit

Bänkås är ett svampparadis, men även södra berget har en del guldkorn. Det enda du ska tänka på att det ska vara gammal urskog, är det avverkat eller på annat sätt maniuplerat av människor så växer inga svampar där (inga kantareller iaf). Alltså, gammal skog, promenadvänlig terräng och ju fuktigare desto bättre. Håll utkik efter bäckar och sånt! Jag hittade flera liter idag, kolla bloggen och avundas ;)



Ses på mån!

Kram

2008-09-20 @ 23:15:59
URL: http://lattematte.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0