dagen idag

vaknade PIGG i morse vid 11tiden av att mamma ringde och sa att alf, min systers lill valp på 16 veckor åkt akut in till hund sjukhuset. han hade spytt igen hela helgen och var helt slut efter det. åkte dit så fort jag kunde såklart, köpte med mig lunch till oss... gick in på deras rum och där låg lill alfen med dropp på golvet, mosters lill gris :) men han var piggare än tidigare. djursköterskan kom in och dom ville röntga honom igen, hade tydligen redan gjort det några gånger, men dom hade gett han någon vätska som skulle binda upp det han hade i magen, om det var något sånt. röntgen visade att vätskan hade flyttat på sig i tarmen, och det var tydligen bra! fick mera dropp och vila och jag och syster försökte syselsätta oss på bästa sätt. fast vi var oroliga så kan vi ändå slappna av och ändå ha lite skoj... in på röntgen igen och kolla ut och rasta sen in igen och vila och mera dropp, så har vi hållit på hela dagen. men allt för att alf ska bli bättre.

vi fick åka hem vid 6 tiden och hoppas på att alf inte spyr nå mera eller blir dålig, då måste syster direkt åka till uppsala djursjukhus. men han var så glad när han fick träffas in storebror cino :)

väl hemma så möttes jag av en jätte glad santoz och världens bästa peter! han hade köpt en present till mig, ett jätte fint armband till mig. ett attlig armband, jag som älskar attling smycken!

peter du är världens bästa, är så glad att jag har er!!
vad skulle jag gjort utan er?!

image124


sitter nu och äter upp resterna av våran thai mat sen igår, idag är det mycket godare :) och ska snart åka och jobba natt! synd att jag inte fick ledigt, skulle mycket mycket hellre vara hemma med mina bästa och bara mysa!

hoppas ni får en bra kväll! och håll tummarna för alf att han snart mår bättre!
puss!

image125

alf 8 veckor

Kommentarer
Postat av: Peter

Hoppas lille Alf kommer på benen igen snart! Tråkigt sånt där...

Det fina armbandet har du förtjänat gumman, flera ggr om! Det bästa till min tjej!;) Nu ska jag sova! Santoz har redan gått och lagt sig! puss puss

2008-04-29 @ 01:06:19
Postat av: angelica

vad söt du är älsk! längtar tills jag får krypa ner med er! ;) puss

2008-04-29 @ 04:28:13
URL: http://angelicatherese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0