Grillning i solen

Sitter i solen och tar en kall öl medans Lasse och Hanna grillar och fixar middag. Det är underbart att vara här! Solen skiner och det är 23 grader!
Vi kom fram till Stockholm i morse och har gått på stan hela dagen och shoppat. Roligt, men så trött i fötterna var jag! Ikväll ska vi bara sitta ute i solen, äta och dricka gott och umgås... Semester, semester!

på väg

nu sitter vi på tåget på väg mot stockholm. vi blev glatt överraskad när vi märkte att det fanns internet ombord :)
vi ska slå på en film nu och fördriva tiden.

semester!

nyss kommit hem från Sandra. Varit där ett tag och bara umgåtts och kollat lite på kort från hennes Bali resa... underbart med sol och turkosa hav! jag hoppas verkligen inte att sommaren här hemma är över, det måste ju bli någon till soldag i augusti?!
ska ta och göra lite snabb middag nu, egen pytt i panna. har inte sån lust eller tid till att stå och göra god middag. måste ju börja packa snart! imorgon åker jag och älsk till stockholm, är där över dagen och shoppar, sen på eftermiddagen åker vi vidare till katrineholm, till våra vänner hanna och lasse. det ska bli så himla roligt att ses igen!

tåget imorgon går alldeles för tidigt, 06.00! så ikväll blir det en tidig kväll, så vi inte missar det, som vi gjorde förra gången....

vi väntar

vi myser hemma och väntar på att älsk ska komma hem från sin fiske dag. och jag har gjort gott suprise kvällsfika till oss, skagenröra på toast.
vi ska se film ikväll och bara rå om varann. imorgon åker santoz på semester upp till norr, med peters mamma och janne, så hans resväska ska packas ikväll :)

trevlig kväll igår med vänner

igår for jag, älsk, anna och pär ut till stugan. hade en jätte trevlig dag/kväll i solen. vi grillade och åt annas super goda potatisgratäng, grillade färska champinjoner, baguette... och till efterätt, grillade marshmallows, gott!

mys i gräset med husse och lilla nike

en luftgevärs tävling hade vi

städa fixa dona dag

klev upp i ganska bra tid i morse och åt en god frukost med älsk innan han for ut och fiskade. solen tilltar fram då och då, fast det är ingen direkt värme. så idag ska jag städa och fixa hemma.

på onsdag så åker jag och älsk på en mini semester till katrineholm och stockholm. vi ska först hälsa på våra vänner hanna och lasse sen blir det nog en tripp till stockholm också. har tyvärr inte hittat någon bra sista minuten resa. eller jo, jag hittade en till turkiet men så när jag skulle visa peter den, dagen efter, så var den borta! typiskt! men vi spanar hela tiden! kan bara hoppas på att det blir bättre väder i veckan i sverige...

Vi är i stugan

Jag, älsk, Pär och Anna är i Pärs stuga och myser. Det är jätte härligt väder, solen skiner och det är varmt! Vi ska grilla nu och vara här ikväll. Underbart!

Ute

Jag och santoz är ute och går i skogen, solen tittar fram då och då, och det är skönt! Har inte gjort så mycket alls idag, bara varit hemma. Ska hem och fika och byta om nu innan natt jobb igen, suck! Men snart är det semester, utomlands eller i sverige, det får vi se :)

jobb jobb jobb

nyss ätit middag, solo middag igen :) älsk är ute och fiskar. haft en trevlig dag på birsta med carro, blev inte så mycket shoppat men några små saker fick följa med mig hem, bland annat en liten överrasknings present till älsk, hoppas han gillar den :)

oj, nu måste jag duscha, sen jobb jobb jobb hela helgen!
så det gör inte så mycket att det ska vara regn hela helgen...

Lunch

Jag och Carro är på birsta och tittar runt lite. Sitter på Waynes och äter lunch, gott!

vi har det mysigt tillsammans

jag och santoz ligger i soffan och kollar på tv. har som vanligt badat ikväll igen, skrubbat kroppen och gjort hårinpackning, så skönt!
snart så börjar grannfejden och till det ska vi äta lite glass, kanske till och med lyxar till det med lite chockladsås!

staden

varit på stan med min angelica "bleng" idag. fikat och shoppat lite små saker och en tröja, gick runt och letade efter någon fin tröja till älsk, en du är bäst present, men hittade fasen inget, och det är inte den lättaste att köpa till heller! har även varit och klippt topparna i eftermiddag, gud så härligt håret blir efteråt, friskt och fräscht!

ska springa ut med santoz nu, i regnet som vanligt, innan jag ska duscha och slita på mig myskläderna.

Lars Winnerbäck!

jag har alltid gillat lars och hans röst, hans låtar, denna är en utav mina favoriter!
lyssna och njut!

ute onsdag

varit ute mest hela dagen, men santoz såklart. vakande vid ett tiden, eftersom jag jobbat. myste runt lite hemma och satt ute på balkongen i solen innan jag och santoz tog en promenad ner till vattnet. det har väl varit bra väder idag. sol och ganska så varmt. kom hem och vilade lite sen gick jag och fia ut och gick i skogen med hundarna. väl hemma igen så gjorde jag lite solo middag, korv med bröd, snabbt och enkelt.

ligger i soffan nu och kollar på let´s dance och spanar runt lite på sista minuten resor. vi har sån lust att åka till värmen. men vi får se om vi hittar någon bra resa.
annars så blir det till att semestra i sverige, vilket också är roligt...
ja vi får se, men värmen och solen lockar väldigt mycket just nu!

Ute i skogen

Jag och fia är ute i skogen och går med santoz och troja. Solen skiner och det är skönt i luften, och jag är ledig! Ikväll blir det bara hemma mys!

På jobbet.

Ja då är man på jobbet igen! Känns helt okej, det är ändå skit väder ute! Vi kollar på sistaminuten resor varje dag, dyker det upp någon bra så far jag och älsk! Jag behöver värme och sol! Imorgon ska det bli sol och nitton grader varmt i alla fall... Fast det är ju för kallt för att vara på stranden, i alla fall för mig!

regniga måndag

har varit en lugn dag idag. har uträttat lite ärenden, och så for jag och älsk och hälsade på anna, roten och elis! och jag är smått kär! gud vilken liten liten söt kille han är, verkligen jätte go och mysig!

slappar nu bara i soffan, man blir så seg och trött av detta skit väder! himlans tråkig sommar. vart fasen är sommarvärmen?! nää vi ska ta och kika på sista minuten resor
för i sverige får man då inge sol, och det behöver jag!

nu middag!

Roligt väder!

Regn regn regn... Typiskt svensk "sommar".

söndags vila

i morse for jag, syster och våra hundar till landet, till vårat norrbo. det har varit en härlig dag, tyvärr så var det då ingen sol, men det var lika mysigt ändå. vi kom hem runt åtta tiden och santoz har sovit och sover fortfarande. jag kollar på Walk the Line på trean och bara myser. älsk jobbar natt i natt igen, hans sista innan semestern. i veckan jobbar jag ganska så mycket men sen åker vi, jag och älsk, på en mini semester...
bara vi två!

Vi är på landet.

Jag, min syster och hundarna är på landet idag. Härligt att komma bort från stan ett tag...

kvällsdopp

nu ska jag hoppa in i den varma duschen, är lite små frysen efter badet, för att sedan tillbringa resten av kvällen med tjejerna, martina och linda. vi ska mysa, tjejsnacka, äta gotta och se film.

våran dag!

bad och minigolf!

vi ska ut och bada nu igen med martina, linda och goa.
ett kvällsdopp denna varma härliga lördag!

Vi spelar minigolf!

Kolla varifrån!

Jag, älsk och sara är och spelar minigolf. Jätte jätte skönt ute idag, shortsen och sandalerna är på!

hemma mys!

jag och santoz är själva hemma, älsk är ju på fest. så vi myser i soffan med hallonsoda, jordgubbar och tända ljus. santoz ligger nedanför och äter på sitt favorit helg godis, grisöra!

ljus tända och färska liljor, härligt!
goda svenska jordgubbar i min nya vita hjärtformade keramikskål

fredag!

nu är det helg och det ska bli så skönt! vi har nyss ätit middag, peter ville ha spaghetti och min köttfärssås, så det blev det :) sitter i soffan nu och gör inget... är mätt och trött! måste ta tag i disken, suck! vi har ju en diskmaskin, men som tyvärr gått sönder, och inte fasen blir den lagad heller! jaja lika bra att köpa en ny kanske? tröttsamt är det med disken i alla fall, speciellt nä rman är så van att ha en fungerande diskmaskin!

ska också ta och dammsuga och duscha nu innan jag ska skjutsa älsk på fest hos en kompis. så ikväll blir det nog ensam hemma mys med santoz och kanske se en bra film?

Vi är ute på ön

Kolla varifrån!

Jag, älsk, santoz, nike och pär är ute på ön och badar och solar. Eller ja, hundarna badar, för kallt i vattnet för oss! Det blåser tyvärr lite idag, men värmen är tillbaka!

Långpromenad vid vattnet

Grattis bästa mamma!

idag har vi firat min mamma på hennes födelsedag, grattis igen mamma! vi åt god lunch och till efterätt färska jordgubbar och glass, gott gott var det! vi har sedan bara slöat hemma. somnade till och med i soffan en sväng. skönt och behövligt var det!
jag och santoz ska ta och gå ut på en långpromenad nu, det är skönt väder ute!

GRATTIS!

Grattis till Anna och Roten till deras lilla prins!
Äntligen så kom han!

Grattis Grattis Grattis från oss!

en shopping eftermiddag med mamma och syster

jag, mamma och syster for ut på birsta en sväng nu i eftermiddags och kollade lite. shoppade ett par klackskor, som jag verkligen gillar, på rean, två större snygga tröjor och ett nytt aprikost nagellack. imorgon fyller älskade mamma år och vi ska hem och äta god lunch tillsammans. min syster jobbar tyvärr kvällen imorgon så vi ska gå ut och äta på restaurang någon annan dag och fira henne riktigt!

nej nu ska jag lägga mig i badet och sen slänga mig i soffan och mysa och invänta att So you think you can dance och Harper´s Island börjar! favorit program!

äntligen lite sol!

ja äntligen lite sol, men inte så varmt så man kan åka och bada! är ledig resten av veckan nu, skönt! har inte så mycket inplanerat. ska fira mamma på hennes födelsedag och träna med santoz är något som jag vet...
ska bara vara hemma idag, och ikväll blir det mys kväll, har knappt varit hemma något på över en vecka! så det blir god middag och mys i soffan och så ska jag ha en angelica spa kväll :)

Bilder sen våran mini semester

bilder från min och martinas mini semster tillsammans. jag längtar tillbaka!

våran mysiga säng.

bubbel spa kväll

och stenugnsbakad pizza, underbart gott!

stövlarna var alltid på!

vi körde såklart fyrhjuling!

och martina var modig och körde traktor.

fest nere i byn, vi cyklade dit...

bra dag idag.

idag är jag på bra humör, som jag oftast alltid är! sov ganska så länge idag, bra angelica!, sen så for jag och santoz och handlade lite mat och sen ner till stranden. och ja, det var varmt ute! tjugotvå grader och sol!
kanske sommaren är på väg tillbaka?!

vi har nyss ätit middag och ska nu bara slöa i soffan. jobbar sista natten nu så det känns helt okej. har inget planerat i veckan, förutom att min älskade mamma fyller år, men inget annat. så skönt! ska bara ta dagarna som dom kommer och
hoppas på sol!

badar killen idag.

måndag och ny vecka

nyss klivit upp ur badet. har varit lite smått less och irriterad idag, varför vet jag inte... har bara känt så. är väl mestadels trött och vill inte alls jobba i natt igen, utan vill vara hemma och mysa, bara vara och ligga i soffan med mina killar. men det blir inte så ikväll och inte imorgon kväll heller för den delen! jobbar två nätter till nu, men sen så är jag ledig resten av veckan och helgen. ska bli så himlans skönt att bara vara ledig, hoppas bara att det blir fint sommar väder, lite sol och värme!
jaja hoppas det blir det till helgen!

ska gå ut med santoz nu en sväng innan jag ska till jobbet igen.

hemma igen!

i eftermiddags så kom jag och martina hem igen från våran mini semester på landet. vi har haft hur mysigt och roligt som helst! full rulle hela tiden, vi har varit på marknad, ätit och drukit gott, fikat, badat bubbelpool, varit på loppis, kört fyrhjuling och traktor, öl tält och dans... ja vi har haft fullt upp och så himlans roligt i helgen!!
sitter på jobbet nu och är trött trött!  vill bara hem till mina killar nu och mysa, jag har ju inte träffat dom på hela helgen!

nej nu ska jag göra lite nytta här så jag blir pigg och orkar vara vaken hela natten.
vi "hörs" imorgon!

kvällen!

gräsklipparrace

Nu har vi tittat på gräsklipparracet och jäklar vad lerigt det var :) roligt var att martinas kusin vann!

nu drar vi på traktorraceet!

Spa kväll!

Vi sitte i bubbelbadet med ett glas vin. Livet är bra härligt!

stenugnsbakad pizza!

nu är vi hemma hos martinas mamma och pappa igen. vi har varit ute och snurrat hela dagen. varit på marknad, loppis, konsum, varit till lagunen, fikat på jätte mysigt gammeldags café, varit och badat med goa... nu är vi inne och myser, tar ett glas vin och varvar ner lite.

snart ska vi ta och göra pizza, stenugnsbakad! ska bli fruktansvärt gott!!

Smultron

Kolla varifrån!

Resan hit upp har gått bra. Nu myser vi framför tvn med popcorn, eller ja, vi kollar på Harpers Island som är lite smått läskigt. Ska snart gå ut vill våran lill stuga och sova. Har ätit god middag idag och ännu godare efterått, smultron och grädde. Underbart gott var det! Om det ändå kunde bli lite sommar värme! Hoppas på det imorgon...
God Natt!

2 år av saknad!

jag och madde 2006

vi saknar dej älskade finaste vän!

då så

nu har jag packat klart och fixa lite här hemma. ska bara duscha sen åker jag och martina iväg på en liten mini semester ut på landet. jätte härligt ska det bli, men jag kommer såklart att sakna mina killar :)  så i helgen blir det hemma mys på landet, öltält, traktor race, ank race, bad i lagunen ( om nu vädret tillåter!) grillning, stenugnsbakad pizza, vin, tjejsnack... en riktig tjejhelg!

muffins och rabarbersaft

nu så är jag klar med muffinsbakningen och så har jag gjort en flaska rabarbersaft. så nu är jag trött trött. ska hoppa in i duschen nu innan jag ska lägga mig och vila. men först ska jag och älsk fika, såklart med mina nygjorda muffins :)

stora muffins!

eftermiddags bakning

jag och älsk har nyss ätit tidig middag, vi åt upp resten av pizzan som blev över sen igår. ska faktiskt ta och baka lite nu, blåbärsmuffins och så ska jag ta och göra lite rabarbersaft. tänkte jag skulle ta med mig en flaska hem till martinas mamma och pappa imorgon när vi ska åka dit.
ska vila lite sen innan jag ska åka till jobbet, sista natten nu sen ledig tre nätter!
skönt ska det bli!

santoz nyss. hjärtat mitt!

middags dags

nu så har vi fixat i ordning våra pizzor och ska grädda dom. det kurrar i magen!

ikväll blir det att jobb igen, suck! både jag och älsk jobbar i natt så santoz ska sova över hos våran vän jocke. det gillar han :)

pizza time!

nu har vi här hemma dammsugit och så håller vi på och tvättar lite. peter, martina och wiktorsson är och handlar lite middags grejjer till oss, vi ska laga hemmagjord pizza tillsammans. gott! jag kollar lite på kanal fyra, det är ju michael jackson memories hela dagen och mestadels hela kvällen, så bra! konstigt ändå att han är död, han har ju liksom alltid funnits med.. väldigt väldigt duktig var han!

nej nu ska jag hoppa in i duschen innan dom kommer hem.

Kollar på Beck på jobbet.

Kolla varifrån!

Sitter på jobbet nu, fortfarande lite trött och smått seg efter gatufesthelgen. Jobbar tre nätter nu sen åker jag och min bästa Martina på en liten mini semester, bara hon och jag. Våra killar lämnar vi hemma denna gång :)
Hoppas denna natt går fort, jag längtar redan hem till sängen och till mina killar!

Fika hos Angelica "Blengis"

Kolla varifrån!

Jag, santoz och älsk har varit och hälsat på peters farmor idag. Och nu är jag hos min vän Angelica och fikar och bara umgås.

tv tittande

har nyss plockat fram godisskålen och ett glas coca cola. sitter nu och kollar på någon konstig film på fyran medans älsk håller på att packa sin fiskeväska. han och wiktorsson ska åka till ljungan och nattfiska, fiskar killarna! så jag och santoz ska ska bara mysa i soffan med godiset. är då egentligen lite smått hungrig, så jag tror jag ska göra mig lite varmchocklad och en macka innan jag blir för mätt på godiset..
ha en trevlig kväll!

gatufest lördag

jag och sara

älsk, martina, jocke och jag

Vi äter på Big Boy

Kolla varifrån!

Sitter och äter goda hamburgare nu, sen ska vi ut och hämta hem älskade santoz.

söndags trött

nu är gatufesten slut, och ja det känns bra! har då inte varit ute alla dagarna, onsdag, fredag och lördag och det räcker, i alla fall för mig. så idag är man smått sliten. vi hade ännu en toppen kväll igår! sitter i soffan nu och bara är. har plockat ihop lite här hemma och snart ska vi åka och äta på big boy, gott gott gott! en stor hamburgare, cola och strips är vad jag behöver idag!

nu drar vi!

vi ska till fia och markus på fest! sen blir det gatufesten...

God Morgon!

Kolla varifrån!

Jag, martina och santoz är i petersvik och solar och badar lite. Vi, martina sov över hos oss, vaknade tidigt idag även fast vi var ute länge igår! Hade en jätte rolig kväll igår, och snart ska man göra sig klar igen för ännu en kväll på gatufesten. Innan ska vi vara hos fia och markus. Roligt!

Gatufesten!

vi tre!

för vi har varit ute

jag och santoz for ut till skogen ett tag och gick... han busade såklart med hans nya stora gröna boll, och ingen var lyckligare än honom just då! ska hoppa in i duschen nu och göra mig klar för kvällen, gatufesten väntar!

moln på himlen.

jag, martina och jocke for ut i morse till våran brygga. solen sken just då men efter bara någon timme så blev det tok mycket moln och det blåste små kallt. så vi packade ihop strandväskan och for hem. så nu är jag hemma och har nyss dammsugit. ska ta och förbereda middagen, taco paj, sen ska jag och santoz ut i skogen och gå och leka.
skönt för honom när inte solen steker på!
ikväll blir det party, gatufesten! hoppas att det spricker upp och att det inte blir regn. enligt yr.no så skulle det bli fint väder! så jag litar på att dom har rätt!

martina, jag och jocke igår på bryggan

älsk flyger!

vårat kvällsdopp!

så himlans härligt var det att ta ett kvällsdopp!

dagarna går så fort!

redan torsdagskväll! dom sista fina sommar dagarna har gått så himla fort. man vaknar i bra tid, åker och badar, hem och äter middag sen så gör man något trevligt på kvällen. tycker dagarna går så fort, för fort!

har nästan nyss kommit hem, har varit och kvällsbadat med santoz och martina. så himla himla skönt! vattnet var jätte varmt, ja det kändes nästan som om man inte ens var i vattnet! ska ta och duscha nu sen bara ligga i soffan och vänta på att älsk ska komma hem, han är och fiskar. ska lägga mig tidigt eftersom vi ska upp i tid imorgon igen för en dag på bryggan.

några bilder sen igår kväll! vi hade så himla roligt! längtar tills imorgon
då är det gatufesten igen!

Idag

Kolla varifrån!

är vi också på bryggan! 28 grader och sol. Underbart!

vi är på gatufesten, jätte roligt!

Vi är på gatufesten och har roligt!

underbara sommar dag!

vi har legat på bryggan idag igen och haft en bra sol dag! martina och jag var ut på birsta en snabbis och spontan shoppade lite tills ikväll. håller på att göra mig klar nu för en kväll på gatufesten. martina kommer snart och tar ett glas vin på balkongen innan vi ska dit. vi tänkte försöka hinna se lite av Agnes som ska uppträda klockan åtta...
ha en trevlig kväll!

killarna dyker i!
kärlek!

Ankor på besök vid bryggan...

Kolla varifrån!

Vi ska snart bege oss hemöver, känner mig smått bränd på delar av kroppen. Men först gör vi ett stopp på birsta för att shoppa ett nytt party linne tills ikväll :)

Vi badar och myser i solen!