en lång promenad blev kort

jag och santoz skulle ta en promenad runt elljusspåret förut, men när vi nästan kommit halvvägs runt så blir han biten av något. ett ganska så stort kött sår fick han, mitt på huvudet. jag blev från början rädd att det skulle vara någon orm eller något annat som han kanske är allergisk mot, jag hade såklart med mig hans kortison tabletter i fall han skulle få någon reaktion, men bettet var för stort för en orm eller en geting... han visar inge slöhet eller någon annan reaktion på bettet, så det är lungt. meen hönsmamma som man är så ringde jag ner till djursjukhuset i strömsholm bara ändå...
vet då inte vad han blev biten av, kanske en broms?
så våran promenad blev en väldigt kort promenad :) men det viktigaste är att allt gick bra, mammas lill kille!

ett tips till alla hundägare där ute, köp kortison tabletter på djursjukhuset som ni alltid har mer er, OM eran hund skulle bli biten eller stucken, så har du lite hjälp med dej.
i alla fall lite extra tid, tills du kommer till veterinären.
..
jag och peter har alltid tabletterna med oss, jätte viktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0