inga baciller här längre!

efter skogsutflykten med santoz idag så lade jag mig och vilade, en snabbis tills jag insåg att jag inte orkade vara sjuk eller vila en hel dag till. så jag slet fram damsugaren och började städa, städa bort alla baciller! tvättade till och med några maskiner. så nu är det bacillfritt här hemma!
och jag mår bättre, kanske av att det är så rent och frächt här hemma :) eller ja, täppt i näsan och nysig är jag fortfarande men så får det vara, för nu ska/är jag frisk, sådeså!


Kommentarer
Postat av: Marieh

Vad kul! Jag kan verkligen rekommendera HUH, jag jobbar själv ideellt för dem och de är otroligt seriösa och vill hundarnas bästa. Yes vi har gått flera kurser med henne och den senaste vi avslutade var en fortsättningskurs i allmänlydnad där vi genomförde SBK's allmänlydnadspass. Det gick hur bra som helst. =) Meggie är faktiskt otroligt arbetsvillig och älskar att få jobba med huvudet, hon behöver det! Hon är dessutom väldigt smart och behöver nya utmaningar ofta och det är en utmaning för oss att ha en sån hund. Haha.

Möten med andra hundar är något vi jobbat enormt mycket på, när hon kom till oss gjorde hon utfall mot varenda hund och människa vi mötte. Hon var osäker och litade inte på någon så för oss har prio ett varit att hon ska få förtroende för oss.

Nu för tiden är hon som en annan hund, gör aldrig utfall mot människor längre.

Hon kan reagera på någon enstaka man ibland (antagligen för att han påminner om någon och speciellt om det är en utländsk kille.

När det gäller möten med andra hundar är det fortfarande något vi jobbar på, hon gör inga utfall längre, men spänner sig tyvärr.

Men det går bättre och bättre och tyvärr är det ju så att på gatan är det det starkaste som överlever så hon har förmodligen varit i många hundslagsmål och det sitter djupt.

Däremot har det fungerat väldigt bra på brukshundsklubben med alla hundar där. Jag tror att "problemet" sitter hos mig mer då jag antagligen spänner mig när vi ser en annan hund och hon känner av det. Hon beter sig nämligen inte så med min pojkvän och pappa så helt klart ligger det hos mig. Haha.



Vi vet ingenting om hennes liv på Irland förutom att hon satt på det värsta poundet i Dublin där hon väntade på att avlivas. Hundarna plockas upp av hundfångare och sitter på pound mellan ett dygn till en vecka för att se om någon hämtar dem. Om inte så avlivas de. De flesta hundar går tydligen ner flera kilo under sin tid där då förhållandena är fruktansvärda. Tror du kan läsa om det på HUH's hemsida.



Som tur var blev Meggie räddad i sista sekund av HUH och fick komma till deras pound innan hon fick komma till Sverige.



Hoppas du inte blev avskräckt nu när jag skrev om våra "problem" med hundmöten. Jag har flera kompisar som också adopterat gatuhundar och deras hundar har inga problem alls med möten så det varierar nog väldigt från hund till hund.



Oj vilket långt inlägg det blev nu men hoppas du fick svar på dina frågor. =) Jag kan som sagt varmt rekommendera HUH och undrar du något så är det bara att fråga för jag kan nog svara på det mesta tror jag. =)

Jag har dessutom placerat ut flera hundar för föreningen här i Karlstad så jag vet ganska väl hur den processen går till. =)







2009-01-07 @ 23:40:35
URL: http://marieh.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej vännen! Skönt att du är på bättringsvägen! Trodde inte att du kunde bli sjuk jah ;P

Kram kram på dig! Vi hörs o ses snart väl? :)

2009-01-08 @ 17:53:59
URL: http://jennason.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0