kardemumma bullar

jag och peter, eller rättare sagt jag, ;) blev så sugna på att baka något...
så nu har vi knådat ihop degen till våra kardemumma bullar.
längesedan jag bakade bullar, eller något annat för den delen.... när man bodde hemma så bakade mamma bullar då och då till en, underbart, men nu måste man baka dom själv för att få några :)



hoppas dom hinner att bli klara innan vi ska till mamma på middag. potatisgratäng, kött och en god festost sallad står på menyn. LYX att bli bjuden på middag!

idag har jag pluggat lite, träffade upp min studiegrupp på kulturmagasinet i morse. gick igenom det vi läst igår... fasen det är inte så lätt som jag trodde. och det vi läser om nu, gammla betydelesfulla historiska gubbar är inte alls mitt starka ämne, och verkligen inte det jag tycker är roligast. men det är väl bara att bita ihop :)
efter vårat grupp möte gick jag och anna på stan. inhandlade lite skol saker, kollegieblock, pärm, pennfodral... sånt som man behöver.
seriös elev jag!
nej men man borde kanske sätta sig med skolböckerna senare, men efter bullbakningen och middagen såklart :)

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0